събота, 31 март 2012 г.

НОВИ ВЪЗМОЖНОСТИ

 

 

 

112230052021400320331006

Преди около 10-тина година бях с децата си във Велико Търново и на връщане от Царевец се отбихме в няколко магазинчета с плетки и бродерии. Разбира се, когато човек влезе на такова място започва да се чуди къде да гледа, защото без да иска става разноглед от разнообразието на красиви ръчноизработени покривки и български носии с шевици. Все пак съм българка и съм запозната донякъде с такъв тип изделия, особено с плетените на една кука. Нали това ми е хобито. Но бях изумена от друг вид дантели, които бяха невероятно красиви. Този вид дантела не ми беше познат и се поинтересувах. Продавачката в магазинчето се оказа и майсторката на тези красоти. Каза ми, че това е фриволите и по моя молба ми показа как се плете. Държеше в ръката си малка совалка и с няколко светкавични движения оформи част от дантела. Ръцете й толкова бързо се движеха, че аз като пълен идиот седях, гледах и нищо не можах да разбера. Толкова бях впечатлена от това фриволите, че реших на всяка цена да се науча да го правя. Дори имах намерение да остана във Велико Търново, докато не схвана как става плетенето. Можете да предположите, че не останах, но в главата ми се загнезди идеята за фриволите. Намерих начин да се науча и на първите три снимки ви показвам няколко мои опита: снимка 1 – обеци; снимка 2 – малка салфетка, която можете да си купите от http://www.etsy.com/shop/svemal56 ; снимка 3 – някаква моя измишльотина. Получи се интересна формичка, затова ви я показвам.

20331004englishsnowflake20331005

На тези три снимки ви показвам модела по който съм работила /моделът е безплатен и е на син фон http://www.georgiaseitz.com/classes2/hp/english.html/ и около него са две снимки на това, което аз изработих. Моето произведение е с цвят екрю и както се оказва съм го правила с по-дебели конци. Малко го обърках, но в общи линии се получи. В този модел се използват две техники на работа – фриволите и плетене на вилка.

203310012033100220331003

Наближава Великден и реших да облека с фриволите едно червено яйце. Бях измислила един модел, правих, правих, но резултатът никак не ми хареса и го срязах. Започнах отново, но пак нещо обърках и направих гривна за ръка, но не ви я показвам. Резултатът не е много сполучлив. Има нужда от още обмисляне. После ми дойде на ум този модел и смятам, че се получи добре. Може би трябваше да сложа още перлички, не само в средата, но… следващият път Това му е хубаво на плетенето, че всеки модел се получава уникален.

201160022011600320214007

На масичката ми имаше един тишлайфер, който беше остарял и тук-там оцветен с жълти кръгове от чашите с чай, които съм слагала. От няколко години се каня да изплета нов, но все други неща имаха предимство. Най-сетне дойде времето и осъществих идеята си. На двете снимки ви показвам новия тишлайфер, а на третата още един модел, който можете да си купите от http://www.etsy.com/shop/svemal56 . Плетени са на една кука. Квадратният модел е с цвят екрю.

202290012022900420229002

На тези три снимки съм показала модел с цвят екрю за украсяване на салфетка. Декорацията стои добре на масата. можете да си купите  6 броя от http://www.etsy.com/shop/svemal56 .

203190032031900520319002

Още един красив тишлайфер, изплетен на една кука. Цветът му е бял.  Можете да си ко купите от http://www.etsy.com/shop/svemal56 .

202160142021601620216018

Като седна пред компютъра и си губя времето в разглеждане и търсене на модели. Около 14 февруари попаднах на един безплатен модел на сърце, изработен с техника фриволите. Горе-долу се получи, но аз пак добавих нещо от себе си – дръжчица.

201240062012400820124010

Пак по Интернет открих модел на блуза, изплетена на вилка. Останаха ми очите и реших да си изплета и аз такава. Купих преждата и започнах, но ми се стори, че вратната извивка нещо няма да ми се получи, ще ми пречи и реших да оформя деколтето малко по-дълбоко. Като изплетох всичко и го облякох се ядосах, защото на гърба също се беше получило доста дълбоко деколте. След това трябваше някак да си поправя грешката и така моделът съвсем се промени. Ако преждата не беше ангора сигурно щях да го разплета и направя отново. За съжаление прежди, които имат мъхчета не могат да се разплитат. Но все пак резултатът не е лош. Оригиналът също е розов, но от памучна прежда. Плете се на вилка.

Е, за сега толкова…

Търсете из Интернет. Има голям избор на модели, техники на плетене, а в www.youtube.com е пълно с филмчета, които подробно показват как се плетат различни неща. Повечето са на английски, португалски и руски. Тук-там и на други езици, но на български почти няма. Решила съм да направя видео курс, но не знам как да включа допълнителна камера към компютъра, за да направя филмчетата. С вградената камера, която ползвам сега няма как да си снимам ръцете така, че да може да се вижда достатъчно добре и отблизо. Както и да е. Ще го мисля още, а ако успея допълнително ще ви кажа.

Ако имате идеи, пускайте коментари!

Снимката на модела фриволите и вилка е от http://www.georgiaseitz.com/classes2/hp/english.html

Няма коментари:

Публикуване на коментар